Skrevet af TravelHunter | 14. maj 2020, 15:06 |
Oplev verden og gør den bedre. Med G Adventures, der er pioner inden for socialt ansvarlig turisme, kommer du i øjenhøjde med jordens mennesker, kulturer, landskaber og dyreliv.
I 1990 var der kun to måder at se verden på: Masseturisme eller rejse med rygsæk. Bruce Poon Tip var selv rejsende, og ville gerne gøre den måde, vi rejser på, endnu bedre og grundlagde G Adventures med et brændende ønske om at skabe autentiske og bæredygtige rejseoplevelser.
Det, der begyndte som én mands vision er sidenhen vokset til en social virksomhed med mere end 2.200 medarbejdere 28 steder verden over, og alle arbejder for at skabe fokus på fordelene ved socialt ansvarlig turisme.
G for Good-initiativer
G Adventures’ samfundsansvarlige tilgang til rejser afspejles bl.a. i deres sociale “G for Good”-initiativer, der bl.a. inkluderer guidelines for børn, dyreliv og lokalbefolkning samt samfundsrelaterede sociale virksomhedsprojekter, som bliver en del af de rejsendes oplevelser. Konceptet omfatter projekter, udviklet af non-profit-partneren, Planeterra Foundation. Samtidig har G Adventures en brancheførende “Ripple Score”, der måler, hvor stor en del af de penge, man bruger på sin rejse, der forbliver i rejsemålets lokale økonomi.
Alle G Adventures’ og Planeterras projekter handler om at skabe størst mulig positiv forandring i lokalsamfundet – med fokus på de steder, hvor kvinder, unge og lokalbefolkning er underprivilegerede på grund af manglende uddannelse, arbejde og indtjeningsmuligheder. Som rejsende kommer du derfor tæt på lokalbefolkningen og støtter destinationen, fx på rejser til:
Jordan og Israel Adventure – en 15 dages tur fra Amman til Jerusalem
Sydindien og Kerala på en 7 dages tur med National Geographic Journeys
Sri Lanka på en 12 dages Spice Gardens & Seaside tur (foto) fra Negombo til Hikkaduwa
Colombia på en 17 dages Lost City & Lost City Trek (foto) fra Bogotá til Santa Marta
Nepal på en 14 dages High Road to Tibet inklusiv privat overnatning (foto)
Peru Family Journey – 10 dage fra Machu Picchu til Amazonas (cover foto)
E-bog om rejsebranchens fremtid
Med den globale rejsebranches stilstand i øjeblikket, er det på tide at genoverveje, genstarte og forny rejseformer og rejsemønstre i en post-pandemisk verden. Hele rejsebranchen er som en global startup virksomhed med mulighed for at gøre tingene bedre fremadrettet.
”Folk vil rejse igen. Vi ved endnu ikke hvornår, men vi ved, at de vil. Jeg vil udfordre alle, der rejser til ‘aflære’, hvad de tror, de ved. Vi har mulighed for at bruge denne nulstilling til at være mere bevidste og til at tænke over, hvordan vi kan forbedre os, både som enkeltpersoner og som et større rejsefællesskab. Vi har alle evnen til at skabe positive forandringer og forandre fleres liv i fremtiden, ”sagde Bruce Poon Tip.
I sin e-bog ”Unlearn: The Year The Earth Stood Still” forsøger han at besvare tre centrale spørgsmål: Hvordan vil rejser se ud på den anden side? Kan vi gå tilbage til den måde, tingene var før coronakrisen ramte, og hvordan kan vi overveje en anden måde at rejse på i fremtiden, der forandrer flere menneskers liv og gør en større forskel?
Speak Your Mind